SVENSKSTUDIER FÖR
HÖGSKOLESTUDERANDE
5.5 Etisk marknadsföring
Du lär dig om bestämmelser och lagar som gäller marknadsföring. Du lär dig också att analysera och diskutera olika marknadsföringskampanjer.
Kuuntele tehtävänanto suomeksi:
GÖR SÅ HÄR
FÖRE
- Bekanta dig med anvisningar om bra och etiska reklam och direktförsäljning med hjälp av länkarna nedan. Gäller samma regler i Finland och Sverige?
UNDER
- Del 1: Läs på Pleasecopyme.se om reklamkampanjer. Bekanta dig med kampanjerna, googla mera vid behov och välj din favorit. Skriv kort (ca 1 – 2 A4) om den kampanj som du valt och berätta varför du valt just denna kampanj.
- Del 2: Välj ett uttalande om en spärrad reklam på MEN eller DM nämndens sidor. Beskriv reklamen och grunderna till spärrningen kort också på (ca 1 – 2 A4).
EFTER
- Diskutera gärna de utvalda kampanjerna med dina studerandekollegor, om möjligt, till exempel via ett chattforum.
Den här portalen har producerats i DIGIJOUJOU-projektet, finansierat av Undervisningsministeriet under 2017 – 2019. Portalen är en materialbank för högskolestudier i svenska språket i finska högskolor och universitet avsedd för online och närstudier.
Tämä teos on lisensoitu Creative Commons Nimeä-EiKaupallinen 4.0 Kansainvälinen -lisenssillä. Detta verk är licensierat under en Creative Commons Erkännande-IckeKommersiell 4.0 Internationell Licens.
Den här portalen har producerats i DIGIJOUJOU-projektet, finansierat av Undervisningsministeriet under 2017 – 2019. Portalen är en materialbank för högskolestudier i svenska språket i finska högskolor och universitet avsedd för online och närstudier.
Tämä teos on lisensoitu Creative Commons Nimeä-EiKaupallinen 4.0 Kansainvälinen -lisenssillä. Detta verk är licensierat under en Creative Commons Erkännande-IckeKommersiell 4.0 Internationell Licens.