5.5 Etisk marknadsföring

SVENSKSTUDIER FÖR
HÖGSKOLESTUDERANDE

5.5 Etisk marknadsföring

Du lär dig om bestämmelser och lagar som gäller marknadsföring. Du lär dig också att analysera och diskutera olika marknadsföringskampanjer.

Kuuntele tehtävänanto suomeksi:

GÖR SÅ HÄR

FÖRE

UNDER

  • Del 1: Läs på Pleasecopyme.se om reklamkampanjer. Bekanta dig med kampanjerna, googla mera vid behov och välj din favorit. Skriv kort (ca 1 – 2 A4) om den kampanj som du valt och berätta varför du valt just denna kampanj.
  • Del 2: Välj ett uttalande om en spärrad reklam på MEN eller DM nämndens sidor. Beskriv reklamen och grunderna till spärrningen kort också på (ca 1 – 2 A4).

EFTER

  • Diskutera gärna de utvalda kampanjerna med dina studerandekollegor, om möjligt, till exempel via ett chattforum.

Den här portalen har producerats i DIGIJOUJOU-projektet, finansierat av Undervisningsministeriet under 2017 – 2019. Portalen är en materialbank för högskolestudier i svenska språket i finska högskolor och universitet avsedd för online och närstudier.

Tämä teos on lisensoitu Creative Commons Nimeä-EiKaupallinen 4.0 Kansainvälinen -lisenssillä. Detta verk är licensierat under en Creative Commons Erkännande-IckeKommersiell 4.0 Internationell Licens.








Den här portalen har producerats i DIGIJOUJOU-projektet, finansierat av Undervisningsministeriet under 2017 – 2019. Portalen är en materialbank för högskolestudier i svenska språket i finska högskolor och universitet avsedd för online och närstudier.

Tämä teos on lisensoitu Creative Commons Nimeä-EiKaupallinen 4.0 Kansainvälinen -lisenssillä. Detta verk är licensierat under en Creative Commons Erkännande-IckeKommersiell 4.0 Internationell Licens.


DIGIJOUJOU_LOGO_thumbnail


Aalto_EN_21_WHITE_3_thumbnail


neliotunnus_laurea_rgb300x300


Haaga-Helia_logo_nega_thumbnail

Webbplats drivs med WordPress.com.

Upp ↑

%d bloggare gillar detta: