SVENSKSTUDIER FÖR
HÖGSKOLESTUDERANDE
5.2 Sociala medier och marknadsföring
Du lär dig om hur sociala medier används i marknadsföring och analyserar aktiviteter på olika sociala medier.
Kuuntele tehtävänanto suomeksi:
GÖR SÅ HÄR
FÖRE
- Se Sociala medier i Norden webinariet på YouTube (från 2017) eller sök 2-3 egna svenskspråkiga artiklar, videor eller webinarier om användning av sociala medier inom din bransch.
- Gör anteckningar och skriv en kort sammanfattning (ca 1 A4) med egen egen ordlista (ca 15-20 ord) om sociala medier.
UNDER
- Välj ett nordiskt företag/en nordisk organisation inom din bransch som du känner eller har besökt.
- Studera hur de syns i sociala medier, hur de använder sociala medier: vilka kanaler de använder, vilket syfte har dessa kanaler.
- Kommentera innehållet (vem publicerar, teman, hur ofta, text eller bilder, osv.) och berätta om egna tycken och tankar om företagets synlighet på sociala medier via en egen video på ca 5 minuter.
EFTER
- Samla din sammanfattning, ordlista och videoklipp om ditt valda företags närvarande i sociala medier och lämna in på din grupps inlärningsområde, om möjligt.
- Diskutera arbeten med andra studerande och kommentera innehållet och det visuella, om möjligt.
Den här portalen har producerats i DIGIJOUJOU-projektet, finansierat av Undervisningsministeriet under 2017 – 2019. Portalen är en materialbank för högskolestudier i svenska språket i finska högskolor och universitet avsedd för online och närstudier.
Tämä teos on lisensoitu Creative Commons Nimeä-EiKaupallinen 4.0 Kansainvälinen -lisenssillä. Detta verk är licensierat under en Creative Commons Erkännande-IckeKommersiell 4.0 Internationell Licens.
Den här portalen har producerats i DIGIJOUJOU-projektet, finansierat av Undervisningsministeriet under 2017 – 2019. Portalen är en materialbank för högskolestudier i svenska språket i finska högskolor och universitet avsedd för online och närstudier.
Tämä teos on lisensoitu Creative Commons Nimeä-EiKaupallinen 4.0 Kansainvälinen -lisenssillä. Detta verk är licensierat under en Creative Commons Erkännande-IckeKommersiell 4.0 Internationell Licens.