SVENSKSTUDIER FÖR
HÖGSKOLESTUDERANDE
5.9 Storytelling och marknadsföring
Du lär dig om storytelling i affärslivet.
Kuuntele tehtävänanto suomeksi:
GÖR SÅ HÄR
FÖRE
- Bekanta dig med storytelling, dvs. berättande och digitalt berättande. Studera t.ex. de givna källorna på Padlet väggen eller välj egna svenskspråkiga källor.
- Svara på frågorna nedan:
- Vad kännetecknar en bra berättelse?
- Vad består bra berättelser av?
- Hur kan berättandet användas inom din bransch? Ge ett par exempel på bra berättelser.
- Gör anteckningar och diskutera svaren med dina studiekamrater innan du fortsätter till nästa steg.
UNDER
- Välj något projekt, en studieresa, ett besök, din arbetspraktik eller dylikt.
- Skapa din egen story om det valda temat. Använd någon teori eller mall för storytelling.
- Skriv manusskript och planera inspelningen. Spela in storyn (längd cirka 2-3 minuter).
EFTER
- Bekanta dig med andra studerandes videor och diskutera dem.
- Kommentera varandras arbeten (t.ex. strukturen med olika punkter och moment, innehåll, flyt och ledighet, terminologi, interaktion och visuella aspekter).
Den här portalen har producerats i DIGIJOUJOU-projektet, finansierat av Undervisningsministeriet under 2017 – 2019. Portalen är en materialbank för högskolestudier i svenska språket i finska högskolor och universitet avsedd för online och närstudier.
Tämä teos on lisensoitu Creative Commons Nimeä-EiKaupallinen 4.0 Kansainvälinen -lisenssillä. Detta verk är licensierat under en Creative Commons Erkännande-IckeKommersiell 4.0 Internationell Licens.
Den här portalen har producerats i DIGIJOUJOU-projektet, finansierat av Undervisningsministeriet under 2017 – 2019. Portalen är en materialbank för högskolestudier i svenska språket i finska högskolor och universitet avsedd för online och närstudier.
Tämä teos on lisensoitu Creative Commons Nimeä-EiKaupallinen 4.0 Kansainvälinen -lisenssillä. Detta verk är licensierat under en Creative Commons Erkännande-IckeKommersiell 4.0 Internationell Licens.