SVENSKSTUDIER FÖR
HÖGSKOLESTUDERANDE
3.8 Customer journey – kundresa
I denna uppgift lär du dig om customer journey, dvs. kundens väg från första kontakt till inköp eller eventuellt fortsatt samarbete.
Kuuntele tehtävänanto suomeksi:
GÖR SÅ HÄR
FÖRE
- Läs om kundresa på webben. Ge en kort beskrivning om kundresan som begrepp med exempel från egen bransch.
- Sök eget material eller använd följande länkar: Vad är en kundresa, vad är den bra för och vad kan jag använda den till.
- Framtidens kundresa är nyckeln för en lyckad digitalisering
- Customer Journey Mapping
UNDER
- Välj något företag eller någon organisation inom din bransch och analysera egen kundresa på t ex företags webbutik, butik, kundtjänst eller dylikt.
- Skriv en rapport (1-2 A4) eller gör en visuell redogörelse (t.ex. en infograf) i vilken du beskriver företaget och din kundresa och upplevelser under den.
EFTER
- Lämna in din rapport.
- Bekanta dig med två andra rapporter och diskutera virtuellt eller i klassrum.
Den här portalen har producerats i DIGIJOUJOU-projektet, finansierat av Undervisningsministeriet under 2017 – 2019. Portalen är en materialbank för högskolestudier i svenska språket i finska högskolor och universitet avsedd för online och närstudier.
Tämä teos on lisensoitu Creative Commons Nimeä-EiKaupallinen 4.0 Kansainvälinen -lisenssillä. Detta verk är licensierat under en Creative Commons Erkännande-IckeKommersiell 4.0 Internationell Licens.
Den här portalen har producerats i DIGIJOUJOU-projektet, finansierat av Undervisningsministeriet under 2017 – 2019. Portalen är en materialbank för högskolestudier i svenska språket i finska högskolor och universitet avsedd för online och närstudier.
Tämä teos on lisensoitu Creative Commons Nimeä-EiKaupallinen 4.0 Kansainvälinen -lisenssillä. Detta verk är licensierat under en Creative Commons Erkännande-IckeKommersiell 4.0 Internationell Licens.