3.8 Customer journey – kundresa

SVENSKSTUDIER FÖR
HÖGSKOLESTUDERANDE

3.8 Customer journey – kundresa

I denna uppgift lär du dig om customer journey, dvs. kundens väg från första kontakt till inköp eller eventuellt fortsatt samarbete. 

Kuuntele tehtävänanto suomeksi:

GÖR SÅ HÄR

FÖRE

UNDER

  • Välj något företag eller någon organisation inom din bransch och analysera egen kundresa på t ex företags webbutik, butik, kundtjänst eller dylikt.
  • Skriv en rapport (1-2 A4) eller gör en visuell redogörelse (t.ex. en infograf) i vilken du beskriver företaget och din kundresa och upplevelser under den.

EFTER

  • Lämna in din rapport.
  • Bekanta dig med två andra rapporter och diskutera virtuellt eller i klassrum.

Den här portalen har producerats i DIGIJOUJOU-projektet, finansierat av Undervisningsministeriet under 2017 – 2019. Portalen är en materialbank för högskolestudier i svenska språket i finska högskolor och universitet avsedd för online och närstudier.

Tämä teos on lisensoitu Creative Commons Nimeä-EiKaupallinen 4.0 Kansainvälinen -lisenssillä. Detta verk är licensierat under en Creative Commons Erkännande-IckeKommersiell 4.0 Internationell Licens.








Den här portalen har producerats i DIGIJOUJOU-projektet, finansierat av Undervisningsministeriet under 2017 – 2019. Portalen är en materialbank för högskolestudier i svenska språket i finska högskolor och universitet avsedd för online och närstudier.

Tämä teos on lisensoitu Creative Commons Nimeä-EiKaupallinen 4.0 Kansainvälinen -lisenssillä. Detta verk är licensierat under en Creative Commons Erkännande-IckeKommersiell 4.0 Internationell Licens.


DIGIJOUJOU_LOGO_thumbnail


Aalto_EN_21_WHITE_3_thumbnail


neliotunnus_laurea_rgb300x300


Haaga-Helia_logo_nega_thumbnail

Webbplats drivs med WordPress.com.

Upp ↑

%d bloggare gillar detta: