Kundbetjäning – egen erfarenhet och intervjuer

 

Förhandsuppgift

1 Jag och kundservice
Berätta om din egen erfarenhet i kundtjänst och vilka kompetenser som gör dig bra i jobbet samt lika du skulle vilja utveckla.
Spela in som video eller laga en infograf/presentation och presentera muntligt i klassen.

Bearbetning

2 Att arbeta i kundbetjäning
Intervjua någon som jobbar i kundtjänst och som är svenskspråkig. Du kan planera frågor om arbetet i kundtjänst, krävande situationer, arbetets ros och ris, erfarenhet och examen som personen har, utbildning hen fått osv. Spela in intervjun (audio eller video) och lämna på kursplattformen. Rapportera muntligt i klassen eller med din video.

3 Kundbetjäning på stan 
Bekanta dig med mystery shopping som en metod och välj två företag i samma bransch som du ska besöka. Planera ett mystery shopping besök, laga gärna en frågeformulär och framework. Utför shoppingen och rapportera. Rapporten kan du lämna in i Word, PowerPoint med inspelning eller video.  Även som presentation i klassen

#tala #presentera

Webbplats drivs med WordPress.com.

Upp ↑

%d bloggare gillar detta: