Marknadsföringskampanj

Mål:

-Att ta reda på olika sätt att marknadsföra och olika marknadsföringskanaler och deras benämningar på svenska

-Att planera en marknadsföringskampanj för ett visst företag eller för en viss produkt och med tanke på en viss målgrupp

-Att presentera marknadsföringsplanen

Innehåll:

1.Ta reda på marknadsföringsstrategier, olika sätt att marknadsföra och vad olika markandsföringskanaler heter på svenska

Om marknadsföringsstrategier:

http://www.zwei.se/marknadsforingsstrategi.html (kolla också högra kolumnen)

http://www.zwei.se/index.html (kolla också högra kolumnen)

https://www.foretagande.se/marknadsforing/marknadsforingsstrategi-erhall-ett-hogre-resultat-pa-dina-investeringar/

https://www.meltwater.com/se/blogg/9-tips-for-en-bra-marknadsforingsstrategi/

Om olika marknadsföringskanaler:

http://www.jensode.se/rekommendera-marknadsforingskanaler.html

http://www.trueattention.se/marknadsforingskanaler.html (kolla också högra kolumnen)

2.Planera en marknadsföringskampanj för ett visst företag eller en viss produkt

Tips:

https://www.if.se/foretag/forsakringar/bransch/nystartat-foretag/starta-eget-foretag/marknadsforing/marknadsforingsplan

https://www.marknadsplan.com/marknadsplan.php

https://quickbutik.com/academy/gor-en-marknadsforingsplan

  1. Presentera din plan för andra och be om kamratrespons. Hur realistisk är planen? Tilltalar kampanjen de andra? Skulle de våga satsa på ditt företag?

0,5 sp

Webbplats drivs med WordPress.com.

Upp ↑

%d bloggare gillar detta: