Mål:
-Att ta reda på olika sätt att marknadsföra och olika marknadsföringskanaler och deras benämningar på svenska
-Att planera en marknadsföringskampanj för ett visst företag eller för en viss produkt och med tanke på en viss målgrupp
-Att presentera marknadsföringsplanen
Innehåll:
1.Ta reda på marknadsföringsstrategier, olika sätt att marknadsföra och vad olika markandsföringskanaler heter på svenska
Om marknadsföringsstrategier:
http://www.zwei.se/marknadsforingsstrategi.html (kolla också högra kolumnen)
http://www.zwei.se/index.html (kolla också högra kolumnen)
https://www.meltwater.com/se/blogg/9-tips-for-en-bra-marknadsforingsstrategi/
Om olika marknadsföringskanaler:
http://www.jensode.se/rekommendera-marknadsforingskanaler.html
http://www.trueattention.se/marknadsforingskanaler.html (kolla också högra kolumnen)
2.Planera en marknadsföringskampanj för ett visst företag eller en viss produkt
Tips:
https://www.marknadsplan.com/marknadsplan.php
https://quickbutik.com/academy/gor-en-marknadsforingsplan
- Presentera din plan för andra och be om kamratrespons. Hur realistisk är planen? Tilltalar kampanjen de andra? Skulle de våga satsa på ditt företag?
0,5 sp